op weg naar Sogndal

29 juni 2015 - Sogndal, Noorwegen

Waar ik gisteren over schreef, over 33 haarspeldbochten, was niet goed. Het waren er 37.

Weggegaan uit Geiranger met mooi weer, het had s'nachts wel geregend maar het begon goed.

De eerste bochten begonnen al meteen na Geiranger en bijna boven heb ik nog een prachtige foto gemaakt, op dat plekje stond ook een bus met Fransen en toen die weggingen werd Rita ook gesommeerd in te stappen, toch maar niet gedaan.

Onderweg begon het weer te regenen en we gingen steeds hoger ( we zaten op een gegeven moment op bijna 1100 meter ) tot we tussen de sneeuw wallen doorreden, Rita heeft daar een paar mooie foto's van gemaakt, ook kwamen we onderweg de ene tunnel na de andere tegen, de langste was 7 kilometer, er komt dan geen eind aan kan ik je vertellen.

Aangekomen bij het hotel in Sogndal was het nog steeds een beetje regenachtig maar toe we gingen lopen klaarde de boel weer op en was het zelfs warm aan het worden. Omdat we haast failliet gaan hier hebben we het vanavond maar op een spaghetti en een lasagne gehouden. We hadden er een glaasje rode wijn bij en elke slok was ongeveer  € 1,. zo duur is dat hier.

Morgen trekken we verder naar Bergen (niet in noord holland) waar we onderweg nog een paar veerponten krijgen.

1. Joopbeense en Kirk Lowe:
    29 juni 2015
    Kan ik een voedseldropping regelen voor jullie?
  2. Joopbeense en Kirk Lowe:
    29 juni 2015
    De Canadese luchtmacht is hier om de hoek.
  3. Peter:
    30 juni 2015
    Als je in elke hairpin om je heen kijkt en ff slingert, worden het nog veel meer hairpins!
    Helpt het om een geschreven snelcursus wijnmaken te mailen?
  4. Tonny:
    30 juni 2015
    Paul en Rita wat zien jullie veel mooie dingen geniet er van ik hoop dat je haar goed zit {dat beetje wat je hebt] met al die haarspeldbochten en niet misselijk worden hoor !!
  5. Loes en Peter:
    30 juni 2015
    Er ligt echt nog een hoop sneeuw zeg ...wordt tijd dat daar de zon ook eens even flink gaat schijnen ...enjoy!
  6. Paul:
    Altijd goed Peter
  7. Piet en yvonne veen:
    1 juli 2015
    hier hebben we geen sneeuw,maar wel hitte.Je haarspelden heb je dan niet nodig.