Levik (Forsand)

5 juli 2015 - Kristiansand, Noorwegen

Na een lange maar hele mooie rit zijn we van Bergen via de E39 door Stavanger (erg druk) afgeslagen naar rv13 richting Levik, diverse boot overtochten gehad en uiteraard een heleboel "tunnelen".

De afslag park waar het huisje staat reden we pardoes voorbij, dus weer keren en rustig teruggereden, het was een heel smal pad wat direct naar boven ging, ik moest echt in de eerste versnelling naar boven, sleutel gehaald en nog verder de berg op via smalle paadjes, de foto's laten zien dat wij een geweldig uitzicht hadden, dat hebben we thuis niet en in Kristiansand (ook een foto uit ons hotelraam) helemaal niet.

Zoals ik al had gezegd, we hadden geen internet dus konden ook weinig opzoeken, er was wat dat betreft weinig te beleven op dit vrij grote eiland.

We zijn in ieder geval even naar de Preikestolen geweest, een afgeplat rotsblok van 25x25 meter ongeveer op 650 meter hoogte. De klim daar naar toe duurt 2 tot 3 uur. We wilde die klim wel maken maar we zijn eerst even gaan zitten en dat gevoel van ik moet omhoog, ebde gelukkig langzaam weg.

Het was trouwens 26 graden, en we hadden onze klimijzers gelukkig niet meegenomen.

Verder zijn we naar een paar kleine plaatsjes geweest maar veel te beleven was er niet, nog even op een paar miljoenen jaren oude rotsen gaan zitten langs het fjord aan het "strand".  Verder wat inkopen gedaan en lekker zitten lezen en luieren bij het huisje.

Vanmorgen op pad gegaan naar Kristiansand over een zeer mooie E39, erg bochtig maar zeker de moeite waard. Morgen gaan we met de boot van 13.30 naar Denemarken waar we nog een overnachting hebben in Aarhus

1. Joop en Kirk:
    6 juli 2015