Trollenpad

26 juni 2015 - Geirangerfjord, Noorwegen

Vandaag vertrokken uit Otta naar Geiranger via E6, E136 en rv 63, het was 9 graden.

Deze weg 63 tussen Andalness en Linge, de "Trollstigvei" (het trollenpad) is waarschijnlijk de bekendste bergweg van Noorwegen, de route vanuit het noorden begint in het beneden dal van Rauma, hierna begint het al flink te stijgen, 8%, Het uitzicht is echter geweldig, Boven zie je de toppen van de Dronning (1568 m), de Kong (1593 m), en de Bispe (1475 m) - de koningin, de koning en de bisschop. Tot zover uit het boekje.

We hebben veel gelezen over de Trollstigen, (het hoogste punt is 850 meter) en er is niets teveel over geschreven, we hebben veel mooie bergwegen gezien maar ikzelf vond deze toch wel de spectaculairste en mooiste, in een woord geweldig.

Na Linge moest er nog even een fjord overgestoken worden en nog 25 km naar Geiranger eerst een normale weg omhoog en vlak voor Geiranger nog even 6 haarspeldbochten naar beneden (10%).

We hebben een eenvoudig huisje met 2 slaapkamers met beide een stapelbed, we hoeven dus geen ruzie te maken wie er in het bovenste bed mag.

We kijken uit over het Geirangerfjord en het is 20 graden,  je kunt het slechter treffen.

Morgen kijken we of we een fjord cruise kunnen maken.

De foto's en video's volgen.

1. Huissen an:
    26 juni 2015
    prachtig mooi wel erg hoog echt genieten gr/hen en an
  2. Judith:
    26 juni 2015